Poskytnutí ubytování
vytápění, úklid, malování a technická údržba pokojů i společných prostor
péče o prádlo – praní, žehlení a opravy ložního a osobního prádla a ošacení
Poskytnutí stravy
odpovídající věku a zásadám racionální výživy v rozsahu 5 až 6 jídel denně, nabízeny jsou čtyři druhy diet: racionální (č. 3), diabetická (č. 9),a s omezením tuků (č. 4). Dle potřeb klientů zajišťujeme i další diety např. bezlepkovou.
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu a péče o zdraví
Přímá péče
- pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek,
- pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík,
- pomoc při vstávání z lůžka, uléhání, změna poloh,
- pomoc při podávání jídla a pití,
- pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru,
- zprostředkování služeb kadeřnice a pedikérky za úhradu,
- v případě naléhavé potřeby doprovod do ambulance lékařů specialistů.
Zdravotní péče
- sledování zdravotního stavu, jeho zhodnocení a předání aktuálních informací o aktuálním zdravotním stavu ošetřujícímu lékaři a zajištění následné léčby dle ordinace,
- v případě přímého ohrožení života zajištění poskytnutí první pomoci,
- zajištění vyšetření v odborných ambulancích,
- zajišťování předepsaných léků a jejich dodání z lékárny,
- příprava a podávání léků,
- měření ordinovaných glykémií,
- měření fyziologických funkcí,
- aplikace injekcí,
- ošetřování pokožky a převazy ran,
- zajištění zdravotních pomůcek,
- rehabilitace dle doporučení lékaře (individuální cvičení, vertikalizace chůzeú, dále kondiční skupinová cvičení.
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- pomoc při úkonech osobní hygieny,
- pomoc při základní péči o vlasy a nehty,
- pomoc při použití WC.
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou,
Sociálně terapeutické činnosti
- zprostředkování přístupu k informacím a poradenská činnost,
- podpora rozvoje nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností.
Podpora při zařizování běžných záležitostí
- úschova finančních prostředků na depozitní účet,
- úschova dokumentů, cenností a vkladních knížek do trezoru,
- zajišťování nákupů dle objednávky klienta, přejímání poštovních zásilek,
- doprovody na úřady a jiné instituce.
Aktivizační činnosti
- výjezdy na výstavy, divadelní, hudební a jiná představení,
- poslech hudby, předčítání, trénování paměti, výtvarné a rukodělné práce,
Pomoc při uplatňování práv a oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Uvnitř organizace
Pracovníci zařízení při poskytování služby podporují klienty při formulování jejich práv a oprávněných zájmů, reagují na podněty, připomínky a stížnosti klientů, předcházejí situacím střetů zájmů, porušování práv klientů a vzniku rizikových situací. Při jejich vzniku je řeší v souladu s metodickými postupy poskytovatele. Pracovníci respektují individualitu každého klienta a vytvářejí příležitosti pro aktivní zapojení klientů do činností podle vlastní volby. Tvorbou a pravidelnou kontrolou plnění individuálního plánu klienta jsou klienti zapojeni do rozhodování o způsobu poskytování služby. Klienti mají též možnost souhlasit s péčí o svou osobu ze strany studentů – praktikantů nebo můžou tuto péči odmítnout.
Vně organizace
Pracovníci při doprovázení klientů mimo areál Domova (např. na úřady, instituce, kulturní akce, výlety) jim poskytují podporu při prosazování práv a oprávněných zájmů podle jejich individuálních potřeb a oprávněných požadavků a vystupují tak, aby klienti byli chráněni před předsudky a negativním hodnocením.