Posláním Domova Hačka se sídlem v Olešce je poskytování podpory a péče osobám, které vzhledem ke stáří a trvalým změnám zdravotního stavu nemohou žít ve svém přirozeném prostředí a umožnit jim prožít aktivní a důstojné stáří způsobem, který se blíží běžnému životu jejich vrstevníků. Poskytování podpory a péče, kterou nemohou zajistit blízcí ani ostatní instituce fungující v regionu s ohledem na vlastní možnosti osoby. Rozsah a forma pomoci a podpory poskytnuté prostřednictvím sociálních služeb zachovává lidskou důstojnost osob. Pomoc osobám vychází z individuálně určených potřeb, působí na osoby aktivně a podporuje rozvoj jejich samostatnosti. Sociální služby jsou poskytovány v zájmu osob a v náležité kvalitě takovými způsoby, aby bylo vždy důsledně zajištěno dodržování lidských práv a základních svobod.
Strategické cíle organizace
- stabilizovat a rozvíjet lidské zdroje organizace
- zajistit finanční stabilitu organizace
- sledovat vývoj a přizpůsobovat poskytování sociální služby novým trendům a demografické situaci ve společnosti
- neustále zkvalitňovat poskytovanou péči formou individuální podpory klientů
- uplatňovat týmovou práci uvnitř organizace
- využívat externích spolupracovníků (z řad odborné veřejnosti a spolupracujících organizací)
- využívat zapojování studentů – praktikantů a dobrovolníků
- udržení a zvyšování kvality poskytovaných služeb
Zásady poskytování sociální služby
Jedná se o zásady, na kterých je založeno poskytování sociální služby v DS. Vycházejí z Etického kodexu pracovníků Domova Hačka se sídlem v Olešce
Patří sem:
- Odbornost v rámci vzdělávání pracovníků v přímé péči trvale získávat dovednosti a přijímat nové přístupy v péči o uživatele
- Týmová práce – podpora týmové práce, předávání potřebných informací o způsobu pomoci, podpory, péče uživatelům.
- Zásada důstojnosti – pracovníci domova přistupují k uživatelům zdvořile a s úctou, snažíme se vytvořit příjemné prostředí vstřícné uživatelům.
- Individuální přístup ke každému uživateli – při zajišťované péči přistupujeme ke každému uživateli individuálně, tedy konkrétně k jeho potřebám s ohledem na jeho schopnosti a možnost
- Respektovat práva klientů
- Chovat se ke klientům a jejich rodinám nestraně a diskrétně
- Spolupracovat s rodinou klienta
- Podpora společenských kontaktů klienta
- Otevřenost zařízení vůči veřejnosti
- Zajistit pocit bezpečí, zázemí a sounáležitosti
- Respektovat soukromí klientů a jejich rodin
- Vytvářet a uplatňovat vlastní vnitřní pravidla pro ochranu klientů před předsudky a negativním hodnocením
Patří sem: